ZA MALEBNOSTÍ 32 km

Trasa do údolí říčky Nedvědičky a okolo hradu Pernštejna sleduje staré stezky, kryté dřevěné lávky v rozmanité kopcovité krajině. Z Nedvědice si můžete projet naučné stezky okolo hradu Pernštejn anebo si udělat výlet do Sýkořských lesů. V okolí Sýkoře totiž můžete narazit na Rumcajse nebo Járu Cimrmana.
VIDEO trasa

1. Bystřice nad Pernštejnem | 2. Zlatkov (4 km) | 3. Suché louky (7 km) | Věžná (9 km) | 4. Hrad Pernštejn (15 km) | 5. Nedvědice (16 km) | 6. Dolní Čepí (20 km) | 7. Ujčov (21 km) | 8. Lískovec (24 km) | 9. Věchnov (27 km) | 10. Bratrušín (30) | 11. Bystřice nad Pernštejnem (32 km) |

Z bystřického náměstí sjedeme vpravo přes Bystřičku a jednosměrkou na sídliště I. Pokračujeme rovně do Zlatkova a u teletníku nad Rožnou odbočíme doleva. Vzápětí je značená odbočka doprava na Suché Louky a stále rovně dojedeme až do Věžné. Objedeme kostel sv. Martina, dáme se vpravo přes mostek a dále vlevo po cyklotrase 5130 až do obce Pernštejn ke studánce Korýtko a k dřevěné kryté lávce. Od korýtka potom odbočíme vzhůru po Staré pivovarské cestě na hrad Pernštejn. Po prohlídce sjedeme vpravo do Nedvědice, kde je bohatá možnost občerstvení. Odtud se pokračuje po silnici č. 387 do Bořinova, vpravo odbočíme na Dolní Čepí a cyklotrasa č. 4025 nás dovede až do Ujčova. Zde se při nájezdu na silnici č. 387 dáme vlevo do kopce a v části Kasany hned odbočíme vpravo a stoupáme směr Lískovec. Projedeme celou vesnici a na křižovatce nad vsí se dáme doprava do Věchnova. Pod Věchnovem odbočujeme doprava na místní komunikaci do Bratrušína, odkud pohodlně sjedeme do Bystřice.

Delší varianta (viz výškový profil)
Nedvědice (16 km) | Černvír (18 km) | Doubravník (21 km) | Prudká | Běleč (25 km) | Křeptov (26 km) | Sýkořské lesy (28 km) | Chlébský potok – Horní Chlébské (35) | Dolní Čepí (37 km) | Lískovec (41 km) | Věchnov (45 km) | Bystřice (49 km)

V Nedvědici jedeme k řece a ČOV a odtud pěšinou do Černvíra. Z Černvíra po silnici č. 387 do Doubravníka po Pražské cyklotrase č. 1. Za kostelem pak odbočíme vlevo, pokračujeme až na železniční přejezd a kolem Svratky dále do Prudké. Zde se silnice zatáčí doleva, míří do Bělče (stále č. 1), kde odbočujeme vlevo do Křeptova. Odtud míříme doprava kolem závory po silničce do sýkořských lesů. Křižování se žlutou turistickou značkou přejedeme rovně a na další odbočce se pustíme po asfaltce doleva, až se u PP Hrádky napojíme na červenou značku. Té se držíme vpravo přes potok a pak hned doleva, dále však jedeme rovně až na silnici nad Chlébským. Zde se pustíme doleva, na začátku obce odbočíme doprava a po nové asfaltce dojedeme k partyzánskému pomníku. Od něj zamíříme vlevo do Dolního Čepí a napojujeme se na původní trasu.

OBČERSTVENÍ A UBYTOVÁNÍ

Sportovní hala
Ubytovna Sporthotel

PRODEJ A SERVIS KOL
AB Cykosport, Nádražní 85, Bystřice nad Pernštejnem, tel.: 737 461 602, www.abcyklosport.cz
Cyklo Kalina, Pod Kaštany 39, Bystřice nad Pernštejnem, tel.: 603 830 197
Karel Krondráf, Stříbrná 778, Bystřice nad Pernštejnem, tel.: 566 553 088

Ke stažení:
4 ZA MALEBNOSTI-60 (.pdf, 2,25 MB)
Letáček (.pdf, 5,65 MB)
Souřadnice do GPS (.gpx, 356,7 KB)