ZA PERMONÍKY 36 km

Cesta přes hluboké údolí Svratky vás zavede do Štěpánova nad Svratkou, který byl rudním revírem a průmyslovým centrem pernštejnského panství. V okolí Štěpánova, Čepí, Švařce a Koroužném najdete mezi skálami mnoho bývalých štol a dalších památek po těžbě stříbra, mědi a železné rudy.

1. Bystřice nad Pernštejnem | 2. Bratrušín (1,5 km) | 3. Věchnov (4 km) | Vrtěžíř (7 km) | 4. Štěpánov nad Svratkou (9 km) | Čtyři Dvory (15 km) | 5. Prosetín (16 km) | 6. Koroužné (23 km) | 7. Vír (29 km) | 8. Bystřice nad Pernštejnem (36 km) |

Z bystřického náměstí se můžeme držet modré turistické značky, projet ulicí Na Příkopech, na jejím konci zabočit doleva a vzápětí doprava směrem na Bratrušín. Silnička nás dále v souladu s modrou značkou povede do Věchnova. U pekárny odbočíme doleva, pod Železinkou přejedeme potok a lesní cesta nás dovede až do vesničky Vrtěžíř. Odtud vede kolem Vrtěžířského potoka silnice do Štěpánova nad Svratkou. Na rozcestí se dáme doleva a po silnici č. 387 (cyklotrasa 4025). Za mostem přes řeku mineme hornickou čtvrť Borovec a dojedeme do Záskalí, kde odbočíme doprava a lesem stoupáme na Čtyři Dvory. V dědině odbočíme vpravo na polní cestu a pokračujeme ke žluté značce, po které se dáme doleva do Prosetína s kdysi nejstarší evangelickou modlitebnou na Vysočině. Na křížení se silnicí se dáme vlevo a nad katolickým kostelem na konci vesnice odbočíme doprava do Brťoví. Cestou do Brťoví vás určitě potěší nádherný výhled na rozhlednu Horní les a přímo před sebou uvidíte na horizontu hrad Zubštejn. Projedeme obcí a sjedeme do Švařce, kolem hornického kostela a odbočíme doprava po silnici č. 387. Ta nás po Svratecké vodohospodářské naučné stezce zavede do Víru, kde se můžeme občerstvit, navštívit galerii Na bahnech, přehradu Vír či obdivovat okolí z místních skalních vyhlídek. Do Bystřice pokračujeme po hlavní silnici.

Možné prodloužení
Štěpánov nad Svratkou | Ujčov (2 km) | Dolní Čepí (3,5 km) | Horní Čepí (5 km) | Čepičkův vrch | Štěpánovská skála | Štěpánov nad Svratkou (11 km)

Ze Štěpánova jedeme podle Svratky po silnici č. 387 a v Ujčově u pomníku padlých zabočíme doleva, cyklotrasa 4025 nás dovede do Dolního Čepí. Hned na 1. rozcestí se dáme vlevo vzhůru a pokračujeme na Horní Čepí. Projedeme dědinku a na konci asfaltky odbočíme doprava na lesní cestu, která nás kolem Čepičkova vrchu dovede až ke Štěpánovu. U revíru vjedeme na silnici č. 19 a dáme se doleva do městyse.

OBČERSTVENÍ A UBYTOVÁNÍ

Sportovní hala
Ubytovna Sporthotel

SERVIS

AB Cykosport, Nádražní 85, Bystřice nad Pernštejnem, tel.: 737 461 602, www.abcyklosport.cz
Cyklo Kalina, Pod Kaštany 39, Bystřice nad Pernštejnem, tel.: 603 830 197
Karel Krondráf, Stříbrná 778, Bystřice nad Pernštejnem, tel.: 566 553 088

Ke stažení:
Mapa (.pdf, 2,1 MB)
Letáček (.pdf, 4,94 MB)
Souřadnice do GPS (.gpx, 212,02 KB)