Okolo Vírské přehrady

Krásný výlet přírodním parkem Svratecká hornatina okolo přehradní nádrže. Návštěva rozhledny Horní les bude jistě patřit k nezapomenutelným zážitkům. Nabízí totiž jeden z nejkrásnějších rozhledů na Vysočině.

Náročnost: 3-sportovec
Časová náročnost: celodenní
Délka: 25 km
TRASA
Vírská přehrada | Chlum (3) | Horní les (5,5) | Polom (10) | Na Jedli (13) | Spálenec–rozcestí (16) |  Dalečín (17) | pravobřežní cesta | hráz Vírské přehrady (25)

HLAVNÍ CÍLE
Rozhledna Horní les, Vírská přehrada, přírodní park Svratecká hornatina, Na Jedli - partyzánský památník, Svratecká vodohospodářská naučná stezka

Výlet začíná na hrázi Vírské přehrady, kde lze snadno zaparkovat podél cesty těsně před hrází. Dál budeme pokračovat po svých. Přejděte přehradní hráz a za domem hrázného odbočte na cyklostezku č. 5218, která stoupá prudce do kopce. Po této modře značené cyklostezce dojděte po polních cestách do vesničky Chlum. Odtud vede modrá turistická značka do kopce směr Horní les. K rozhledně dojdete po 5,5 km od začátku trasy. Rozhledna Horní les tu stojí od roku 2001 a nabízí opravdu jeden z nejúžasnějších výhledů na Vysočině. Za dobrého počasí můžete spatřit Pálavu, Orlické hory, masiv Králického Sněžníku a Jeseníky i s vysílačem na Pradědu.
Od rozhledny se vraťte na rozcestí pod Horním lesem a jděte asi 300 m po cyklostezce č. 5218 směrem, ze kterého jste stoupali od Chlumu. Dále se ale držte neznačené široké lesní cesty. Po 2 km se bude stáčet prudce doleva. V této zatáčce odbočte z cesty doprava na užší lesní cestu. Po 100 m přejdete křižovatku lesních cest rovně a pak už budete stoupat lesem a polem k vesnici Polom. Před Polomí minete po pravé straně areál zemědělského skladu a za ním narazíte na hlavní silnici, tu přejděte opět rovně a pokračujte cestou mezi domky. Po této hezké zpevněné cestě dojdete po necelých 2 km k rozcestí se zelenou turistickou značkou – pokračujte nyní vlevo po zelené turistické značce až k památníku Na Jedli. Tento památník na partyzánský odboj tu stojí od roku 1975. Toto místo ale oblíbené především díky krásným výhledům do krajiny. Odtud už jednoduše po zelené do Dalečína a zpět na hráz po pravobřežní cestě kolem jezera přehrady, která je zároveň velmi zajímanou Svrateckou vodohospodářskou naučnou stezkou.

Ke stažení:
Trasa GPX (.gpx, 53,02 KB)