Pernštejnský krajinný park

Nedvědici a pohádkový hrad Pernštejn zná už asi každý. Ne každý ale ví, že z Nedvědice vede několik naučných stezek a že okolí hradu a krajina Nedvědických Krkonoš je snad ještě krásnější než samotné hradní interiéry. S malými dětmi snadno zvládnete kratší naučné stezky. S většími už si můžete troufnout na tuto trasu.

Náročnost: 1/2 - rodina/turista
Časová náročnost: půldenní
Délka: 19 km

TRASA
Nedvědice | Smrček (3,5) | Maria Laube (4,5) | Pernštejn (5) | Korýtko (6) | alej sta dubů | Sejřek (9) | Doubravník (13) | Křížovice (15,5) | Skorotice (18) | Nedvědice (19)

HLAVNÍ CÍLE
vyhlídka Maria Laube, hrad Pernštejn, Pernštejnské naučné stezky, mosty a studánky, hrobka v Doubravníku, Křížovice

Z centra Nedvědice se vydáme směrem ke hradu a za restaurací Pod Pernštejnem zabočíme k bývalému mramorovému lomu. Jsme na jedné z naučných stezek, a to Pernštejn – Smrček. Po 4,5 km dojedeme do Smrčku a pokračujeme po naučné stezce dále k vyhlídce Maria Laube a k hradu Pernštejn. Tento krátký okruh by mohl stačit, ale pokud máte síly, vydejte se dál. Od hradu sejděte po pivovarské stezce, poté doleva ke krytému dřevěnému mostu. Za mostem, po pravé straně, se nachází studánka Korejtko, po osvěžení pokračujte po značené cestě. Kolem odpočívadla s nádhernou vyhlídkou na hrad dojdete ke kamennému mostu. Po 200 m odbočte na rozcestí z naučné stezky na lesní cestu doprava a pokračujete, dokud nedojdete na zelenou turistickou značku, a dále se dejte doprava do Sejřku. Pokračujte po zelené tz do Doubravníka. V Doubravníku se nachází krásný kostel Povýšení svatého Kříže, který je hrobkou Pernštejnů. Tento kostel byl také postaven z nedvědického mramoru (lom jste míjeli na začátku cesty) a dále po červené tz zpět do Nedvědice. Zbydou-li vám ještě síly na rozcestí pod Křížovicemi (14,5 km) jděte po modré tz do Křížovic. Cesta do kopce je náročná, ale výhledy z této vesničky jsou opravdu kouzelný. V Křížovicích navíc najdete Galerii Z ruky i pražírnu kávy. Po modré tz dostanete do Skorotic a zpátky na výchozí místo do Nedvědice.

Ke stažení:
MAPA (.jpg, 2,37 MB)
Trasa GPX (.gpx, 48,14 KB)