Okolo Štěpánova nad Svratkou

Štěpánov nad Svratkou se nachází v krásném údolí řeky Svratky. Tato trasa ale stoupá do kopců, kterých je okolo Štěpánova mnoho a ten na kterém leží Horní Čepí nabízí pohled na nádhernou krajinu.

Náročnost: 2 - turista
Délka: 12 km
TRASA
Štěpánov nad Svratkou | Ujčov
(3) | Dolní Čepí (5) | partyzánský památník (5,5) | Horní Čepí (6,5) | Vysoká skála (10) | Štěpánov nad Svratkou (12)

HLAVNÍ CÍLE
kostelík sv. Václava v Dolním Čepí, partyzánská obec Horní Čepí, Vysoká skála u Štěpánova, pozůstatky hornictví

Ze Štěpánova půjdeme po červené turistické značce směr Ujčov. V Ujčově u památníku obětem války sejděte z hlavní silnice doleva a pokračujte po této asfaltové cyklostezce č 4025, až do Dolního Čepí. V Dolním Čepí je nepřehlédnutelný hornický kostelík sv. Václava, který se svojí původní podobou patří k těm nejstarším kostelům na Bystřicku. Z Dolního Čepí zamíříme kolem kostela na Horní Čepí. Asi po 0,5 km narazíte na partyzánský památník, u něj odbočte doleva. Horní Čepí celé projděte a stoupejte dále polní cestou vpravo až nad obec, kde se vám naskytne nádherný výhled. Pokračujte stále přímo po široké lesní cestě. Pomalým klesáním dojdete k silnici Štěpánov – Hodonín. Až dojdete k silnici, směrem nalevo je Štěpánov. Jděte ale několik metrů vpravo a naproti vám se objeví Vysoká skála s křížkem na vrcholu, který je památkou na dávnou smrt milenců.

Ke stažení:
Trasa GPX (.gpx, 37,21 KB)