Údolím řeky Loučky

Údolím řeky Loučky do tajemné Trekovy rokle je výlet pro zdatnější turisty.

Náročnost: 2/3 - turista/sportovec
Časová náročnost: půldenní
Délka: 18 km

Střítež | Lopaty (2) Habří (3,5) Podmitrov (5) | zřícenina Mitrov (5) | Mariina studánka (7) | Sečan (9) Trenkova rokle (11,5) | Drahonín (14,5) | Střítež (18)

ZAJÍMAVOSTI
zřícenina hradu Mitrov z 13. století, řeka Loučka, Mariina studánka, Trenkova rokle

Na výlet se vydejte ze Stříteže, po modré turistické značce směr Lopaty a Habří. Z rozcestí Habří – lávka pokračujte po modré turistické značce na Podmitrov,kde se nachází penzion s restaurací. Hned za penzionem najdete na modré turistické značce zříceninu středověkého hradu Mitrov. Vraťte se zpět k Habří stejnou cestou, nebo využijte lesní cestu, které vás zavede na červenou turistickou značku v místě Mariiny studánky. Odtud budete pokračovat kolem řeky po červené turistické značce až do Trenkovy rokle. Z Trenkovy rokle jděte asi 1 km dále po červené tz až na rozcestí cest. Na rozcestí opusťte červenou tz. a odbočte na lesní cestu doleva a pokračujte stoupáním až do Drahonína. V pravotočivé zatáčce na konci Drahonína se držte rovně na cestu mezi domky a pokračujte rovně dále polní cestou až ke Kraví hoře pod Stříteží. Než opustíte Střítež, zkuste najít smírčí kříž. Je v poli nedaleko hlavní silnice na výpadovce na Dolní Rožínku.
Trasa není do počtu kilometrů náročná, ale údolím Loučky, kolem Trencovi rokle je známé svým náročným terénem, především po dešti.

Ke stažení:
Trasa GPX (.gpx, 58,11 KB)