ZA URANEM 42 km

Trasa propojující Bystřicko a Nedvědicko, kde budete projíždět místy, spjatými s těžbou uranové rudy v žulových masivech Vysočiny v posledních 60 letech. Důl Rožná byl posledním činným dolem uranové rudy ve střední Evropě. Jde o netradiční téma v malebné krajině. Krásná a pestrá příroda spolu s technickými zajímavostmi spojenými s těžbou uranu. Určitě stojí za to investovat síly do delší varianty, která vás povede divoce romantickým a tajemným údolím říčky Bobrůvky až k Lesnímu penzionu Podmitrov.

1. Bystřice nad Pernštejnem | 2. Bratrušín (2 km) | 3. Věchnov | 4. Kovářová (8 km) | 5. Nedvědice (11 km) | 6. Sejřek (16 km) | 7. Rakové (17 km) | 8. Klokočí (20 km) | 9. Střítež (29 km) | 10. Bukov (30,5 km) | Zřícenina hradu Bukov - Lísek | 11. Milasín (34 km) | 12. Rožná (36 km) |13. Zlatkov | 14. Bystřice nad Pernštejnem (42 km) |

Z bystřického náměstí se můžeme držet modré turistické značky, projet ulicí Na Příkopech, na jejím konci zabočit doleva a vzápětí doprava směrem do Bratrušína. Silnička nás dále v souladu s modrou značkou povede do Věchnova a přes Kovářovou dolů do Nedvědice.
Po silnici č. 387 vyjedeme nad železniční přejezd a odbočíme doprava na silnici č. 390 na Sejřek. Jakmile vystoupáme k lesíku, nenecháme si vpravo ujít nádherné výhledy na hrad Pernštejn. V Sejřku najdeme odbočku vlevo (vede zde i zelená značka, která však hned uhýbá z naší silničky) ke kravínu, u něj odbočíme doprava a úzká asfaltka nás přivede do vesničky Rakové.
Na následujícím rozcestí zabočíme doprava ke Klokočí a dojedeme pak vpravo do Olší. Zde odbočíme doleva na Drahonín, sjedeme z kopce k potoku a zde zabočíme doprava k bývalým dolům, kde se musíme dát doleva na lesní cestu vedoucí do Moraveckých Pavlovic. Z této vesničky šlapeme vzhůru po silnici ke Stříteži asi 1,2 km k lesní cestě po levé ruce, která nás přivede na samotu Lopaty, odtud jedeme po modré značce do Stříteže. Ve Stříteži se pustíme kolem kapličky po asfaltce, na křížení silniček se dáme doleva směr Nivy, na první odbočce polní cesty se pustíme doprava a po necelém kilometru staneme u zříceniny Bukov. Po prohlídce se vracíme zpět, na první lesní cestě odbočíme doleva, musíme překonat potůček a lesní a luční cestou dojedeme do Bukova. Z návsi šlapeme vzhůru (cyklotrasa 5130), na rozcestí Bukovská překřížíme silnici č. 385, projedeme Milasín, sjedeme do Rožné, kde se můžeme občerstvit, nakoupit v místní jednotě, nebo využít vlakové dopravy. Po silnici přes Zlatkov se vrátíme do Bystřice.

Možné prodloužení
Lopaty údolí LoučkyHabříPodmitrov (5) – Mitrov Bukov (celkem 8,5 km)
Z Lopat sjedeme dolů do údolí malebné řeky Loučky-Bobrůvky do místa Sečan. Odtud šlapeme kolem říčky po červené značce pod Habřím na Podmitrov, kde se nachází lesní penzion s malou farmou. Odtud nás vyvede silnička kolem zříceniny Mitrov do obce Mitrov, kde silnice uhýbá doleva směrem do Bukova.

Ke stažení:
Mapa (.pdf, 2,33 MB)
Letáček (.pdf, 4,46 MB)
Souřadnice do GPS (.gpx, 414,45 KB)